איך להתגבר על תירוצים!

רבים מאיתנו רוצים להתחיל בפעילות גופנית ולהיכנס לכושר, אבל לא מצליחים להפוך את הפעילות הגופנית להרגל.

תירוצים הם הכלי העיקרי שבו המוח שלנו משתמש כדי לעצור אותנו ולהבטיח שנשאר באיזור הנוחות. זהו כלי מאוד מתוחכם, מאחר ואנחנו מאמינים בכל ליבנו בנכונות התירוץ, וקשה לנו לראות את האפשרויות האחרות.

גם לי היו פעם אינספור תירוצים לגבי הליכה לחדר הכושר:
לא היה לי זמן, או אנרגיה, היו לי יותר מדי מחויבויות משפחתיות, היה חג, לא הרגשתי טוב, היה קר (או חם)… אתם מכירים את זה.

עם הזמן למדתי שמה שעובד בשבילי זה תגמול מיידי:
בחדר הכושר שלנו יש טלוויזיה קטנה מול כל מכשיר, ואני בוחרת בכל פעם סדרה אחרת לראות ב VOD.

בואו נתבונן ביחד על כמה מהתרוצים האופיניים וננסה לנצח אותם.

1. אין לי זמן. יש לך 10 דקות ביום? יופי! אפשר להכניס 10 דקות של הליכה נמרצת לכל לו"ז.
אם אין באפשרותך לעשות את זה כדאי לעבור על סדרי העדיפויות שלך בצורה יסודית…
אפשר לוותר על בהייה בטלוויזיה, גלישה באינטרנט, או צפייה בחדשות.
עשר הדקות היומיות האלה חשובות לחייך הרבה יותר מכל פעילות אחרת שאפשר לעשות בזמן הזה.

2. יש לי ילדים כאילו ?! נו טוב, לרבים וטובים יש. הילדים שלנו מקסימים ושווים כל דקה שאנחנו מבלים איתם, נכון?
אפשר לנצל את זמן ההמתנה בחוגים כדי לעשות סיבוב הליכה לפחות פעם בשבוע.
אפשר גם לקחת את הילדים לפעילות ספורטיבית ביחד: משחקי כדור, תופסת, רכיבה על אופניים – הכל הולך.
זה זמן שמנוצל גם לפעילות וגם ליצירת קשר עם הילדים, שלא לדבר על הדוגמה האישית….

3. העבודה שלי גוזלת זמן ואנרגיה. של מי לא? דווקא בגלל זה כדאי לשים את הבריאות קודם,
ולהשקיע בה כדי להיטען באנרגיה. אפשר לתרגל לפני העבודה, כפתיחה נהדרת ליום, או מיד אחרי העבודה כדי להשתחרר מהמתח ולבלות זמן עם בן/בת הזוג, חברים או הילדים.

4. אני עייף/ה מדי:  דווקא כשלא מתרגלים נעשים יותר עייפים.
כשעושים פעילות גופנית באופן קבוע, מרגישים רעננים ומלאי אנרגיה, רגועים ומוכנים לכבוש את העולם. כשאני עייפה, אני אומרת לעצמי שכל מה שצריך זה רק לקשור את השרוכים ולצאת מהבית. זה לא נורא קשה, והיתר כבר בא מעצמו.

5. אני חולה או סובל/ת מפציעה: אם את/ה באמת חולה – עם חום או מצב רפואי רציני, אולי באמת עדיף לנוח. אבל אם זה רק צינון, או אפילו פציעת ספורט קלה, עדיין אפשר לעשות משהו קל יותר, או תרגילים אחרים מאלה שעושים בדרך כלל. כדאי כמובן להתייעץ עם רופא לפני הפעילות.

בהרצאה שלי הדרך לאורח חיים בריא, אני מדברת על המנגנונים שעוצרים אותנו מלהתחיל לזוז, ומציגה כמה דרכים להתגבר על התירוצים האלה ולצאת מהכורסה.

להזמנת הרצאות לקבוצות, חוגי בית ומועדוני גמלאים התקשרו עוד היום לאילנה: 054-7744146